ההבדלים בין יבוא מסין מול יבוא מטורקיה

סין וטורקיה נחשבות למעצמות יבוא ובצדק.

שתיהן מציעות תוצרת זולה ואיכותית, כוח אדם זול ואפשרויות שילוח ושינוע לישראל נוחות במיוחד.

עם זאת, ישנם כמה הבדלים בין השניים, כך שההשוואה בין שתי המדינות מתבקשת, ולכן אם גם אתם מעוניינים לייבא סחורה מסין או מטורקיה, כדאי להכיר את ההבדלים הקשורים ליבוא בין שתי המדינות ולקבל את ההחלטה הנבונה.

יבוא מטורקיה

טורקיה ידועה רבות בזכות התוצרת החקלאית האיכותית במיוחד כמו עגבניות (שדובר עליהן לא מעט), ביצים, טקסטיל, מוצרי אלקטרוניקה, ריהוט וענפים נוספים.

למרות הקרירות של טורקיה והיחסים הקשוחים בשלטונו של ארדואן, עדיין יבוא מטורקיה לישראל מתבצע בהיקפים גדולים מאוד במגוון רחב של ענפים.

למה טורקיה ומה היתרונות שלה?

טורקיה נחשבת למעצמה של ממש מבחינת ייצוא ומציעה תוצרת מגוונת מאוד ואיכותית.

היצרנים מאפשרים לייצר מוצרים בהתאמה אישית לדרישות הסוחרים הישראליים ולתת להם ערך מוסף מבחינת פיתוח מוצרים של טיילור מייד.

בנוסף, חברות גדולות בינלאומיות מחזיקות במפעלים גדולים בטורקיה כמו LG, דל, hp, אריקסון, ואף יצרני רכבים כמו וולוו, פורד ועוד.

היתרונות של יבוא מטורקיה:

  • קרבה גיאוגרפית – מדינה הקרובה לישראל, ולכן השינוע הרבה יותר זול ומהיר ביחס לסין ולמדינות אחרות.
  • אין מכס על יבוא מטורקיה – טורקיה בעלת מעמד זהה לזה של מדינות האיחוד האירופאי, ולכן אין מכס על היבוא. הווה אומר שניתן לקנות בזול ולמכור ביקר יותר וכך ליהנות מיתרון בשוק התחרותי.
  • תדירות גבוהה של טיסות ואוניות – ישנה תדירות גבוהה של טיסות ואוניות והיוצאות ומגיעות מטורקיה או לטורקיה, ולכן ניתן לקבל את הסחורה במהירות ביחס לסחורה מסין.
  • מגוון רחב של מוצרים – טורקיה מציעה היצע רב של תוצרים וענפים ספציפיים בהם היא מתמחה כמו אלומיניום, ברזל, בדים, הנעלה, ביגוד, תכשיטים, שיש, תוצרת חקלאית ועוד.
  • הלירה הטורקית נמצאת כיום בשפל חסר תקדים, כך שניתן לרכוש מוצרים ותוצרת מקומית במחירים זולים הרבה יותר מבעבר.

ההבדלים בין יבוא מסין ויבוא מטורקיה

יבוא מסין

השוק הסיני נחשב לגדול ביותר בעולם ומפותח מאוד מבחינת יבוא ויצוא ובכל נושאי קשרי סחר.

השוק הסיני ידוע במרכזים התעשייתיים העצומים שלו, ובסדר בכל הקשור לתכנון הממשלתי והעבודה מול יבואנים ומרכזי השילוח וההפצה לכל רחבי העולם ולישראל כמובן.

מעבר לכך, השוק הסיני מציע מגוון רחב של מוצרים בעלויות נמוכות מאוד, עובדים מסורים ואמינים ותקשורת טובה מול היבואנים.

אולם , ישנם חסרונות בשוק הסיני כדוגמת זמני שינוע ארוכים יחסית ויקרים נכון להיום, שמובילים לטעויות נפוצות ביבוא סחורה מסין לישראל.

היתרונות של יבוא מסין:

  • אפשרות לייבא ריהוט שלם לבית – יבוא ריהוט לבית או לעסק נחשב לפופולרי וזול מאוד, ולכן רבים מבצעים זאת באמצעות אנשי קשר ומעצבי פנים.
  • כוח אדם זול מאוד – דבר המשפיע על עלות הסחורה ואפשרות להתמודד בשוק תחרותי.
  • תקשורת טובה – סין מציעה תקשורת טובה מאוד, לצד אנשי קשר וטכנולוגיות הפצה מתקדמות מאוד, דבר המקל מאוד על תהליכי היבוא.
  • מגוון רחב של מוצרים – סין ידועה בהיצע הגדול של המוצרים, הן מוצרי חשמל, אופנה, אקססוריז, ריהוט ועוד שלל מוצרים במחירים זולים מאוד.

אנחנו ב- MC Cargo & Logistics מעניקים שירותי עמילות מכס ושילוח בינלאומי למדינות סין וטורקיה, כולל מתן ייעוץ לבניית מערך שילוח חסכוני ויעיל ואיתור ספקים מתאימים בהתאם לצרכים.

שיתוף המאמר ברשתות החברתיות: