מה צריך לדעת על שליחת מכולה רילוקיישן?
רילוקישן הוא נושא חם בשנים האחרונות, רבים רואים בו כהזדמנות של ממש להתחיל חיים חדשים וליהנות מתקופה יפה.
אם גם אתם בתהליך רילוקיישן, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת כמו איך מבצעים שליחת מכולה רילוקיישן ומתי כדאי לשלוח את החפצים, מהן שיטות השילוח הקיימות ובכלל איך עובד התהליך.
אנחנו כאן כדי לענות על הכל, תישארו איתנו.
רילוקיישן הוא הזדמנות מצוינת לשבור שגרה, להכיר תרבות חדשה, חברים חדשים ומקומות שאנחנו רגילים לראות רק בטיולים קצרים לחו״ל.
העולם הגלובלי פתח הזדמנויות רבות לאנשים מבחינת קריירה, ולכן חברות רבות זקוקות לעובדים שיבצעו רילוקיישן למדינות שונות ויפתחו את החברה במקומות נוספים.
אולם חשוב להבין שרילוקיישן יכול להיות גם למטרת לימודים, או שבכלל מדובר על הגירה לתקופה מסוימת.
בכל אופן, התהליך של רילוקיישן הוא לא עניין של מה בכך ויש לתכנן אותו היטב, במיוחד את שילוח החפצים האישיים.
שילוח מכולה ברילוקיישן – איך זה עובד?
כאשר מתחילים תהליך של רילוקיישן, יש צורך במכולה כדי להעביר את החפצים האישיים למדינת היעד.
מכולות אלה לרוב נשלחות בשילוח ימי הנחשב לזול יותר ביחד לשילוח אווירי, ואת התהליך מבצעת חברה לרילוקיישן המתמחה בתחום שילוח בינלאומי.
חברות אלה מכירות היטב את כל תהליך השילוח, החל מהתקנות הקשורות לשילוח, העלויות של ההובלה, המיסים שיש לשלם ובכלל היא מטפלת בכל התהליך מא׳ ועד ת׳.
לכם נשאר רק לבחור מה תרצו לשלוח איתכם למדינת היעד וליהנות מהתהליך.
מתי כדאי לשלוח את כל החפצים האישיים ברילוקיישן?
העיתוי של שליחת חפצים אישיים במהלך רילוקיישן הוא קריטי ותלוי בגורמים שונים, ביניהם מרחק המעבר, סוג ההעברה והעדפות האישיות שלכם.
באופן כללי, רצוי להתחיל לתכנן זמן רב מראש את המעבר והאריזה בפרט, על מנת להבטיח מעבר חלק.
חשוב לדעת שרילוקיישן שונה מהעברת דירה רגילה, שכן במעבר רגיל שליחת החפצים האישיים יכולה להתבצע לרוב קרוב יותר למועד ההובלה, בעוד ברילוקיישן יש להעביר את החפצים לפחות חודש ואפילו חודשים לפני (תלוי במדינת היעד) על מנת שהם יגיעו בזמן, שהרי לרוב ההובלה נעשית דרך שילוח ימי שלוקח זמן רב.
עם זאת, אם אתם עושים רילוקיישן למרחקים ארוכים, חשוב לתכנן מראש בשל זמני המשלוח הממושכים הכרוכים בכך.
באופן כללי, יש להתחיל בתהליך של שילוח החפצים האישיים מיד עם אישור ההעברה, מה שיאפשר לכם ליהנות ממספיק זמן לאריזה של כל החפצים, מיון, תיעוד ותיאום ההובלה עם חברות שילוח בינלאומי, כולל חישוב עמילות מכס וכל המיסים הכרוכים במעבר ותהליך של שליחת מכולה ברילוקיישן.
איזה שיטות שילוח בינלאומי יש?
שילוח בינלאומי מציע מספר שיטות לשליחת מכולות עם חפצים אישיים במהלך רילוקיישן.
שתי השיטות הנפוצות הן הובלה ימית והובלה אווירית.
הובלה ימית היא אפשרות חסכונית יותר למשלוח כמויות גדולות של חפצים אישיים, אך כדאי לדעת שהיא עשויה להימשך זמן רב יותר.
בנוסף, שילוח ימי כרוך בהעמסת המכולות על ספינות משא, מה שהופך אותו למתאים לפריטים כבדים או העברת תכולה של דירה שלמה.
לעומת זאת, הובלה אווירית, היא מהירה יותר אך נוטה להיות יקרה יותר בשל העלויות הכרוכות בהטסת מטוס.
זוהי אפשרות המתאימה יותר למשלוחים קטנים שאינם כבדים, או פריטים הדורשים משלוח מיידי.
כדאי לדעת שניתן לשלב בין הובלה ימית לאווירית, כך תוכלו ליהנות מאיזון בין עלות ומהירות המשלוח.
כך לדוגמה פריטים כבדים כמו ריהוט שאתם לא צריכים באופן מיידי, אפשר לשלח דרך הובלה ימית, בעוד פריטים דחופים כמו בגדים ומוצרים חיוניים ניתן לשלוח דרך הובלה אווירית.
כמובן שתצטרכו חברה העוסקת בשילוח בינלאומי המתמחה בתחום שתוכל נהל עבורכם את האופרציה הזאת.
השיקולים שיש לקחת בחשבון במעבר רילוקיישן
במהלך תהליך הרילוקיישן יש לקחת בחשבון מספר שיקולים שיקלו עליכם את התהליך, הרי לבל נשכח כי מדובר על תהליך מורכב שיש לתכנן היטב על מנת למנוע טעויות ועיכובים בדרך.
ראשית, יש להכיר בצורה יסודית את תקנות השילוח במדינת היעד ואת דרישות המכס כדי להבטיח עמידה בדרישות ולמנוע עיכובים.
אריזה ותווית נאותה של פריטים הם חיוניים כדי להגן על החפצים במהלך המעבר ולהקל על השחרור מהמכס בשעת אמת.
בנוסף לכל אלה, חשוב לרכוש ולהבין את הכיסוי הביטוחי אשר מספקת חברת השילוח על מנת להגן מפני נזקים אפשריים שיכולים להיגרם לחפצים במהלך השילוח.
כמו כן חשוב לבצע תיאום עם שיטת השילוח שנבחרה, בין אם מדובר בהובלה ימית או אווירית, ואפשרויות מעקב על מנת שתוכלו ליהנות משקט נפשי.
איך בוחרים חברה של שליחת מכולה לרילוקיישן?
בחירת החברה הנכונה לתהליך משלוח מכולה עם החפצים האישיים שלכם בזמן רילוקיישן, כרוכה בשיקול דעת ושימת לב למספר גורמים שיבטיחו לכם תהליך מהיר, נוח, יעיל ועם כמה שפחות תקלות בדרך.
חשוב לבחון כמה חברות שילוח בינלאומיות, תוך שימת דגש על מוניטין ורקורד מוכח, בקיצור חברת רילוקיישן בעלת אמינות גבוהה וניסיון רב בתחום.
כדי לוודא זאת, תוכלו לקרוא חוות דעת של לקוחות או לקבל המלצות מחברים או קולגות שעברו תהליך רילוקיישן דומה ויוכלו לתת לכם חוות שעת.
בכל מקרה, בדקו את אישורי החברה, הרישיונות והעמידה בתקנות השילוח הבינלאומיות (במיוחד בכל הקשור לעמילות מכס).
קבלו הצעות מחיר מפורטות ממספר חברות העוסקות בשילוח בינלאומי, תוך התחשבות לא רק בעלויות של השירותים אלא גם בשירותים המוצעים לכם לאורך כל תקופת ההתקשרות כמו זמני המעבר והכיסוי הביטוחי, שיטות המשלוח וכך הלאה.
מערכת תקשורת אמינה ושקופה עם החברה היא חיונית מאוד, ולכן בדקו שיש תמיד עם מי לדבר והאם יש לכם איש קשר אישי שתוכלו לעמוד איתו בקשר לאורך כל הדרך.