שילוח ימי

שילוח ימי נחשב לשיטה המסורתית והוותיקה להעברת הסחורה ממקום למקום ונעשה בה שימוש נרחב לאורך כל ההיסטוריה.

כיום אוניות משא יכולות לשאת מטענים עצומים בצורה בטוחה מאוד, אך מדובר בשיטה האורכת זמן, לעיתים ימים, שבועות ואף חודשים.

שילוח ימי מתאים בעיקר לחברות הזקוקות להובלת מטענים כבדים מאוד והיא מבוססת על גודלן של המכולות, כך שהמשקל פחות משמעותי ביחס לשילוח אווירי.

בשל סיבות אלה, מדובר על שיטה אומנם איטית, אך זולה ויעילה יותר ביחס לאלטרנטיבות אחרות.

חברת MC Cargo & Logistics בעלת קשרים ענפים בתחום שילוח ימי, ומציעה שירות מקצה לקצה במשלוח של מכולה מלאה FCL ובמשלוח חלקי LCL.

לחברה מחסנים ברחבי העולם שבהם מרכזים סחורה עד לקבלת מכולה מלאה, וכך חוסכת ללקוחות בעלויות באופן משמעותי.  

שילוח ימי
שילוח ימי עם MC-cargo

מהי חברת שילוח ימי בינלאומי?

חברת שילוח ימי היא חברה המתמחה בתכנון כל שלבי שילוח ימי.

כידוע, שילוח ימי נחשב לסוג ההובלה הנפוץ ביותר, הרבה בזכות המחירים הזולים יותר ביחס לשילוח אווירי, האפשרות להעמיס מכולות גדולות והיעדר המגבלות ביחס לשילוח אווירי.

חברת שילוח תסייע לכם לאתר מכולה המתאימה מבחינת זמנים, עלויות ובכלל מתאימה לסוג ההובלה שלכם וכמובן תספק גם שירות של עמיל מכס לחישוב המס על השילוח.

מהו המחיר של שילוח ימי או אווירי?

מחיר שילוח ימי או שילוח אווירי משתנים בהתאם לסוג ההובלה הנדרשת והיעד.

לדוגמה יש שילוח ימי באוניות מסע שנעשה בקירור או בתנאים שונים שכמובן מעלה את המחיר, וזאת
ביחס לשילוח רגיל במכולות רגילות.

לעומת זאת, הובלה אווירית נחשבת ליקרה יותר ביחס לשילוח ימי, ולכן כדאי לקחת זאת בחשבון לפני שבוחרים את סוג ההובלה.

בכל מקרה,
תוכלו לפנות אלינו ונספק לכם הצעת מחיר הוגנת.

שילוח ימי של מכולות

פירוט על סוגי מכולות שקיימים

בתהליך שילוח בינלאומי נוכל למצוא 2 סוגי מכולות למשלוח לרוב היעדים בעולם, כאשר הבחירה תהיה לפי כמות הסחורה הקיימת האופציות הן:

מכולה מלאה:

סוג זה מאפשר ליבואנים או ליצואנים להחליט באופן חופשי את תאריך השילוח ויציאה חזרה.

כמובן בהתאם ללוח הזמנים של חברה הספנות, כיוון שהיבואן רוכש מכולה מלאה לגמרי ומשלם עליה מחיר מלא, גם אם היא חצי ריקה, אך הוא קובע בעצמו את הזמנים.

מכולה חלקית:

זהו למעשה מטען חלקי ולא מכולה שלמה, ולכן היא תשמש יבואנים נוספים המעוניינים לשנע סחורה יחד ואין ברשותם סחורה שיכולה לתפוס מכולה שלמה.

בסוג זה, היבואן ישלם רק על הנפח היחסי שלו במכולה, כך שכמה יבואנים משלמים יחד את העלות הכוללת של כל המכולה וחולקים יחד.

במקרה זה, יהיה זמן המתנה עד שכל המכולה תתמלא.

נציין שאופציה זו מתאימה לרוב ליבואנים קטנים המבצעים שילוח חלקי.

סוגי מכולות לשילוח ימי
שילוח ימי

איך יודעים איזה סוג מכולה אנחנו צריכים?

סוג המכולה תלויה בנפח וכמות הסחורה שיש ברשותנו.

מובן שאם יש באפשרותנו למלא מכולה שלמה, כמובן שעדיף למלא אותה, כך לא נצטרך להצטרף לאחרים.

אם אין ברשותנו כמות מספקת של סחורה למלא מכולה שלמה, מן הסתם שנכון יהיה להצטרף לאחרים וכך לחסוך בעלויות.

במידה ומדובר על הובלת חפצים אישיים במסגרת רילוקיישן או הגירה, רבים מעדיפים מכולה אחת, אך גם כאן תלוי בכמות החפצים והעלויות.

על מנת לדעת איזה סוג מכולה יש להזמין, יש לברר את נפח המטען שברשותכם.

במידה והמשלוח אינו דורש ציוד מיוחד כדי לשמור על הבטיחות שלו, תוכלו לבחור במכולה רגילה לגמרי בהתאם לנפח.

איזה נפחים של מכולות קיימים?

נפח המכולות הנשלחות דרך שילוח ימי קיימות בשתי גדלים נפוצים מכולות של 20 " נפח כ-30 קוב, 40" נפח כ-60 קוב.

עבור משלוחים קטנים ההמלצה היא להעמיס על משטחי עץ סגורים היטב על למנוע נפילה של סחורה או מצב שמשהו יבלוט.

במקרים מסוימים מאחסנים בארגזי עץ ייעודיים וחזקים המתאימים לאופי וסוג הסחורה.

כמובן שאם מדובר על חפצים שבירים, יש לארוז אותם בהתאם למניעת שבירה.

מה ניתן לטעון בכל סוג מכולה?

במכולה בגודל סטנדרטי של 20, ניתן להניס כ-30 מטר קוב, במכולה 40 כ-62 מטר קוב ובמכולה 40 גבוהה (שהיא מכולה זהה למכולה 40 רק יותר גבוהה) אפשר להמכיל כ-70 מטר קוב.

למה צריך מעקב אחר קונטיינרים בתהליך השילוח הבינלאומי?

כחלק מתהליך שילוח בינלאומי, ניתן ליהנות ממעקב מכוונן ולדעת בכל רגע נתון היכן הסחורה נמצאת ומתי היא תגיעה.

מידע זה מאפשר ליבואנית להתארגן מבחינת אחסון וקליטה של הסחורה למחסנים הלוגיסטיים וגם כדי לעדכן את הלקוחות שלהם מתי הסחורה עתידה להגיע.

שאלות ותשובות על שילוח ימי

מהי חברת שילוח ימי בינלאומי?

חברת שילוח ימי היא חברה המתמחה בתכנון כל שלבי שילוח ימי.

כידוע, שילוח ימי נחשב לסוג ההובלה הנפוץ ביותר, הרבה בזכות המחירים הזולים יותר ביחס לשילוח אווירי, האפשרות להעמיס מכולות גדולות והיעדר המגבלות ביחס לשילוח אווירי.

חברת שילוח תסייע לכם לאתר מכולה המתאימה מבחינת זמנים, עלויות ובכלל מתאימה לסוג ההובלה שלכם וכמובן תספק גם שירות של עמיל מכס לחישוב המס על השילוח.

מהו המחיר של שילוח ימי או אווירי?

מחיר שילוח ימי או שילוח אווירי משתנים בהתאם לסוג ההובלה הנדרשת והיעד.

לדוגמה יש שילוח ימי באוניות מסע שנעשה בקירור או בתנאים שונים שכמובן מעלה את המחיר, וזאת ביחס לשילוח רגיל במכולות רגילות.

לעומת זאת, הובלה אווירית נחשבת ליקרה יותר ביחס לשילוח ימי, ולכן כדאי לקחת זאת בחשבון לפני שבוחרים את סוג ההובלה.

בכל מקרה, תוכלו לפנות אלינו ונספק לכם הצעת מחיר הוגנת.

פירוט על סוגי מכולות שקיימים

בתהליך שילוח בינלאומי נוכל למצוא 2 סוגי מכולות למשלוח לרוב היעדים בעולם, כאשר הבחירה תהיה לפי כמות הסחורה הקיימת האופציות הן:

  • מכולה מלאה – סוג זה מאפשר ליבואנים או ליצואנים להחליט באופן חופשי את תאריך השילוח  ויציאה חזרה. כמובן בהתאם ללוח הזמנים של חברה הספנות, כיוון שהיבואן רוכש מכולה מלאה לגמרי ומשלם עליה מחיר מלא, גם אם היא חצי ריקה, אך הוא קובע בעצמו את הזמנים.
  • מכולה חלקית – זהו למעשה מטען חלקי ולא מכולה שלמה, ולכן היא תשמש יבואנים נוספים המעוניינים לשנע סחורה יחד ואין ברשותם סחורה שיכולה לתפוס מכולה שלמה. בסוג זה, היבואן ישלם רק על הנפח היחסי שלו במכולה, כך שכמה יבואנים משלמים יחד את העלות הכוללת של כל המכולה וחולקים יחד. במקרה זה, יהיה זמן המתנה עד שכל המכולה תתמלא. נציין שאופציה זו מתאימה לרוב ליבואנים קטנים המבצעים שילוח חלקי.

איך יודעים איזה סוג מכולה אנחנו צריכים?

סוג המכולה תלויה בנפח וכמות הסחורה שיש ברשותנו.

מובן שאם יש באפשרותנו למלא מכולה שלמה, כמובן שעדיף למלא אותה, כך לא נצטרך להצטרף לאחרים.

אם אין ברשותנו כמות מספקת של סחורה למלא מכולה שלמה, מן הסתם שנכון יהיה להצטרף לאחרים וכך לחסוך בעלויות.

במידה ומדובר על הובלת חפצים אישיים במסגרת רילוקיישן או הגירה, רבים מעדיפים מכולה אחת, אך גם כאן תלוי בכמות החפצים והעלויות.

על מנת לדעת איזה סוג מכולה יש להזמין, יש לברר את נפח המטען שברשותכם.

במידה והמשלוח אינו דורש ציוד מיוחד כדי לשמור על הבטיחות שלו, תוכלו לבחור במכולה רגילה לגמרי בהתאם לנפח.

איזה נפחים של מכולות קיימים?

נפח המכולות הנשלחות דרך שילוח ימי קיימות בשתי גדלים נפוצים מכולות של 20 " נפח כ-30 קוב, 40" נפח כ-60 קוב.

עבור משלוחים קטנים ההמלצה היא להעמיס על משטחי עץ סגורים היטב על למנוע נפילה של סחורה או מצב שמשהו יבלוט.

במקרים מסוימים מאחסנים בארגזי עץ ייעודיים וחזקים המתאימים לאופי וסוג הסחורה.

כמובן שאם מדובר על חפצים שבירים, יש לארוז אותם בהתאם למניעת שבירה.

מה ניתן לטעון בכל סוג מכולה?

במכולה בגודל סטנדרטי של 20, ניתן להניס כ-30 מטר קוב, במכולה 40 כ-62 מטר קוב ובמכולה 40 גבוהה (שהיא מכולה זהה למכולה 40 רק יותר גבוהה) אפשר להמכיל כ-70 מטר קוב.

למה צריך מעקב אחר קונטיינרים בתהליך השילוח הבינלאומי?

כחלק מתהליך שילוח בינלאומי, ניתן ליהנות ממעקב מכוונן ולדעת בכל רגע נתון היכן הסחורה נמצאת ומתי היא תגיע.

מידע זה מאפשר ליבואנית להתארגן מבחינת אחסון וקליטה של הסחורה למחסנים הלוגיסטיים וגם כדי לעדכן את הלקוחות שלהם מתי הסחורה עתידה להגיע.

הפתרונות שלנו, הם הרווח שלכם

פתרונות מדוייקים

פתרונות מדוייקים

החברה מתאימה לכל לקוח את הפתרון המדויק ובונה אסטרטגיית שילוח יציבה לטווח הארוך.

עוגן איתן

עוגן איתן

עם ניסיון של מעל שני עשורים, לקוחות נהנים מתקשורת יציבה ויודעים שיש על מי לסמוך – תמיד!

יעילות

יעילות

מענה מהיר לכל סוגיה, תוך קיצור הזמנים, שיפור השירות ללקוח וייעול שרשרת האספקה.

חסכון כספי

חסכון כספי

לחברה קשרים הדוקים עם הנמלים והספקים מכל רחבי העולם, ומאפשרת ללקוחות לחסוך באופן משמעותי בעלויות.

כל פתרון לוגיסטי גדול מתחיל בצעד אחד קטן…

אתם מוזמנים לעשות את הצעד הזה ולדבר איתנו

לפרטים ומידע נוסף על השירות, התקשרו אלינו עוד היום

או השאירו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן